تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

 

نام آژانس مسافرتی

عنوان 

آدرس :  
تلفن :
همراه :
فکس :
وب سایت :
ایمیل :  

   

تور لحظه آخری

 


تور لحظه آخری

در چند سال اخیر واژه " تورهای لحظه آخری " در بین مسافران و گردشگران به واژه ای آشنا تبدیل شده است. در خارج از ایران و در کشورهای پیشرفته واژه تورهای دقیقه آخری (Last Minute) سالیان سال است که جایگاه خود را بین مسافران، آژانسهای مسافرتی، هتلداران و شرکت های هواپیمایی جایگاه خود را باز کرده و به بخشی جداناپذیر از صنعت گردشگری تبدیل شده است.

در ایران یکی از معروف ترین واژه های مرتبط با گردشگری، تور لحظه آخری می باشد که به واسطه آن مسافران منتظر دریافت یک پیشنهاد ویژه خرید تور می نشینند تا در لحظه آخر آن تور را خریداری کنند. حال آنکه این پیشنهاد جذاب ممکن است تعطیلات آنها را خراب کرده و در آنجا خدمات با کیفیتی در انتظار مسافران نباشد. ولی آژانس های مسافرتی  با پیشنهادهای شگفت انگیز خود یک راه جدید را در اختیار مسافران قرار می دهند تا مسافرین با اطمینان بتوانند از امتیازات قیمتی تور لحظه آخری استفاده کنند و همزمان خدمات با کیفیتی را هم دریافت کنند.

صنعت گردشگری نیز مانند بسیاری از مشاغل دارای فصول High و Low میباشد . به این معنی که هر مقصدی به تناسب آب و هوا ، شرایط اقلیمی، اقتصادی و غیره دارای فصول پر مسافر و کم مسافر می باشد و شرکت های فعال در این حیطه برای اینکه زیان خود را به حداقل برسانند اقدام به ارائه آفرهایی جهت پر شدن ظرفیت خود و مجاب کردن مسافران جهت استفاده از خدمات خود نمایند. همچنین ممکن است حتی در فصول سفر نیز گاهی این ظرفیت ها آنگونه که پیش بینی میشود پر نشوند و برای اینکه جلوی ضرر بیشتر گرفته شود خدمات توریستی (شامل تور، انواع و اقسام بلیط، هتل و غیره) را با درصد تخفیف هایی بین (5 الی 70 درصد) ارائه می نمایند.

ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و هتل داران، آژانس های مسافرتی و شرکت های هواپیمایی اقدام به ارائه آفرها و تخفیف هایی ویژه Low Season و یا مواقعی که آنگونه که قرار بوده پیش برود اما نرفته است، مینمایند.

اصطلاح تور لحظه‌آخری هم به همین پروازهای چارتر ربط دارد، دلیل این‌که تورهای لحظه‌آخری نسبت به زمان عادی قیمت پایین‌تری دارند همین است؛ آژانسی که پرواز یا هتل را چارتر کرده است، نمی‌خواهد تحت هیچ شرایطی صندلی‌های هواپیما یا اتاق‌های هتلی که اجاره کرده خالی بماند، بنابراین به‌ اصطلاح قیمت را پایین می‌آورد تا مشتری ترغیب شود تور را بخرد. اتفاقاً این یک معامله‌ی برد  ـ  برد است. هم چارترکننده ضرر نمی‌کند و هم این‌که مسافر، بلیط چارتر یا تور با هزینه‌ی بسیار مناسب پیدا می‌کند. در گذشته آژانس‌های مسافرتی از راه‌های مختلفی مانند پیامک یا ایمیل و غیره مسافران را از وجود پیشنهادهای قیمتیِ ویژه‌شان برای بلیط چارتر یا تور لحظه‌آخری به مقاصد گردشگری آگاه می‌کردند. وب سایت ما می‌تواند تمامی گزینه‌های بلیط چارتر مورد نظرتان را برایتان فهرست کند تا انتخابی منطبق یا دست‌کم بسیار نزدیک با شرایط و خواسته‌هایتان داشته باشید.

مزیت دیگر بلیط چارتر در این است که تاریخ پرواز مشخص است و در تاریخ مشخص‌شده پرواز موجود است و در فصل‌های پرمسافرت با مشکلاتی مثل کمبود یا نبود بلیط و پر بودن خطوط پروازی مواجه نمی‌شوید. پس به‌طور خلاصه بلیط چارتر در فصل‌ های کم‌سفر یا زمان‌ نزدیک به تاریخ پرواز مقرون‌به‌صرفه است و می‌شود به جای اینکه سراغ گزینه‌ی بلیط سیستمی بروید، بلیط چارتر را انتخاب کنید.

اما در مقاطع زمانی که ترافیک پرواز زیاد است و به‌اصطلاح در فصل‌ ها و مقاطع زمانی پرسفر مانند نوروز، تابستان قیمت بلیط چارتر چندان تفاوتی با بلیط سیستمی ندارد. چون استقبال مسافران در این زمان‌ها از پروازها و تورهای داخلی و خارجی بیشتر می‌شود و بلیط‌ های آژانس چارترکننده به‌راحتی فروخته می‌شوند. حتی گاهی اوقات قیمت بلیط چارتر در این مقاطع زمانی با بلیط سیستمی برابر یا از آن بیشتر است. البته تمام این‌ها قواعد کلی هستند و ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشند.



کد امنیتی را وارد نمایید.


1430