بحث استفاده از ماشین آلات در بخش های مختلف خدمات امروزه به عضو جدا ناپذیر در هر یک صنایع و خدمات تبدیل شده است. بهره گیری از تکنولوژی های نوین و برتر و افزایش مزایای رقابتی در خدمات از مهمترین اصول دنیای امروز است

نمایش شماره تماس

 

0912XXXX (نمایش شماره تماس)

 

لوله گوشتدار
لوله گوشتدار به لوله های آهنی گفته می شوند که دارای ضخامت های بالایی می باشند . لوله گوشتدار عموما به وسیله قطر بیرونی و قطر درونی معرفی می شوند در این روش لوله گوشتدار بدلیل ضخامت بالای دیواره ، این لوله را در بازار اصطلاحا لوله گوشتدار یا ضخیم بار نامیده می شود. به دلیل ضخامت بالای لوله و نداشتن قابلیت جوش همانند لوله های درز مستقیم ، از این رو برای تولید این لوله ها مانند لوله های مانیسمان از مراحل نورد شمش فولاد استفاده میشود که به دلیل این تشابه تولید لوله های گوشتدار جزئی از انواع لوله های مانیسمان قرار میگیرند. معمولا این نوع لوله ها با قطر داخلی کاربرد لوله های گوشتدار(ضخیم بار) لوله های سایز پائین و سایز بالای گوشتی و ضخیم بار جهت سیستم های هیدرولیک ، پنوماتیک ، ساخت جک های کوچک صنعتی ، لوله های فشار قوی و جهت مصارف خودرو سازی مورد استفاده قرار میگیرند.لوله گوشتدار بدلیل ضخامت بالا دیواره ها ، این لوله را در بازار اصطلاحا لوله گوشتدار یا ضخیم بار می نامند. به دلیل ضخامت بالای لوله و نداشتن قابلیت جوش همانند لوله های درز مستقیم ، از این رو برای تولید این لوله ها مانند لوله های مانیسمان از مراحل نورد شمش فولاد استفاده میشود که به دلیل این تشابه تولید لوله های گوشتدار جزئی از انواع لوله های مانیسمان قرار میگیرند. کاربرد لوله های گوشتدار(ضخیم بار) لوله های سایز پائین و سایز بالای گوشتی و ضخیم بار جهت سیستم های هیدرولیک ، پنوماتیک ، ساخت جک های کوچک صنعتی ، لوله های فشار قوی و جهت مصارف خودرو سازی مورد استفاده قرار میگیرند.
 
 برای مثال لوله گوشتداری با قطر خارجی 140میل وضخامت ۲۰ میل و قطر داخلی آن ۱۰۰ میل می باشد . عمده مصارف لوله گوشت دار در صنعت می باشد .  تمام لوله ها لوله ضخیم بار گوشتدار دارند برای مثال میتوان به لوله مانیسمان گوشتدار یا لوله صنعتی گوشتدار اشاره نمود . قیمت لوله گوشت دار نیز در سایت شرکت آهن اول برای آگاهی مشتریان محترم گذاشته شده است .

لوله اسپیرال
لوله اسپیرال یکی دیگر از روشهای تولید لوله ، تولید به روش اسپیرال میباشد که در این روش ابتدا ورق در ضخامتهای مختلف با گذشتن از چندین غلطک در ابعاد متناسب با قطر دهانه لوله به صورت رول از دهانه دستگاه نورد لوله به حالت مارپیچ خارج گردیده و به وسیله دو الکترود جوش داده میشود.لوله های اسپیرال فولادی عموما در سایزهای بالا تولید و معمولا در صورت عدم وجود سایزهای سفارشی در صنعت لوله از این نوع روش تولید لوله استفاده میشود. کاربرد لوله های اسپیرال لوله های اسپیرال یکی از پرمصرف ترین تجهیزات مورد استفاده در خطوط انتقال گاز ، آب ، نفت ، هوا ، در صنایع پتروشیمی ، نیروگاهی ، آبرسانی ، آب و فاضلاب و …. می باشد. استانداردهای لوله اسپیرال موارد مصرف لوله های اسپیرال به دلیل بالا بودن قطر خروجی لوله ( سایز بالا ) معمولا در خط لوله آب با استاندارد AWWA-C200 خط لوله نفت و گاز با استاندارد IPS-M-PI-190 انجام میگیرد.


لوله جدارچاه
لوله جدارچاه این نوع لوله از لوله های فولادی تولید میشوند که در وزن ها و ضخامت های مختلف در دونوع شیاردار و بدون شیار تولید میگردد که پرکاربردترین استفاده آن جلوگیری از ریزش و آبدهی چاه های عمیق خاکی است. کاربرد لوله های جدار چاه جلوگیری از ریزش و کاهش یا حذف ماسه دهی دیوارهٔ چاه جدا سازی طبقات مختلف آب، نفت و گاز در مخزن کاهش یا حذف هزینه لایروبی و تغییر محل چاه عدم انسداد شیارها بعلت (V) شکل بودن شیارها افزایش عمر مفید و اقتصادی چاه استاندارد لوله جدارچاه لوله های جدارچاه تا به امروز در ۴ نسل تولید شده است که هر نسل ویژگی های گوناگون و تکمیل کننده نسل قبل خود است که عبارت است از : 1- نسل اول لوله های جدار چاه هوا برشی 2- نسل دوم لوله های جدار چاه قوسی 3- نسل سوم لوله های جدار چاه کرکره ای 4- نسل چهارم لوله جدار چاه اسکرین جانسون
لوله گالوانیزه
لوله گالوانیزه لوله های گالوانیزه به دو دسته لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه(که به لوله آهنی سفید نیز معروف اند)تقسیم میشوند لوله های گالوانیزه به دو صورت گالوانیزه سرد و گرم تولید میشوند که روش ساخت این نوع لوله ها مانند لوله های درز مستقیم است همچنین جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش به هم جوش داده می شود که در روند تولید لوله های گالوانیزه گرم لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند ولی در روش تولید لوله گالوانیزه سرد برای اضافه کردن فلز روی از چهار روش (الکترولیتی ، پوشش دهی مکانیکی ،‌ متالیزینگ [اسپری کردن] و رنگ کردن ) استفاده میکنند که معمولا در این نوع روشها ضخامت لایه روی از روش گالوانیزه گرم کمتر است. کاربرد لوله های گالوانیزه این نوع لوله گالوانیزه گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای انتقال آب و گاز یا در گلخانه ها می باشد. استاندارد لوله های گالوانیزه استاندارد ایران جهت مصرف در منازل، آپارتمان ها ، مجتمع های تجاری استاندارد ISIRI 3360 استانداردASTM آمریکا A53 مشخصه برای لوله های فولادی با پوشش روی(گالوانیزه) جوشکاری شده و بدون درز استاندارد آلمان DIN 50136

لوله استیل
لوله استیل لوله استیل از ترکیب فلز آهن با عناصری مانند کربن( کمتر از ۲%) ،‌ کروم ، نیکل ، مولیبدن و… ساخته میشود همچنین به دلیل استفاده عنصر کروم در ساخت لوله های استیل ، یکی از بارزترین خواص آن مقاومت در برابر زنگ زدگی است که همین دلیل باعث قرار گیری این محصول در سبد پرکاربردترین لوله های مورد استفاده در صنایع شده است. کاربرد لوله های استیل لوله استیل یکی از پرمصرف ترین تجهیزات مورد استفاده در خطوط انتقال گاز ، آب ، نفت ، هوا ، در صنایع نفت ، گاز پتروشیمی ، نیروگاهی ، صنایع غذایی ، دارویی و شیمیایی می باشد. استاندارد لوله های استیل لوله استیل ۳۰۴ برای خطوط آب سختی گیری شده و هوای فشرده ابزار دقیق لوله استیل ۳۱۶برای خطوط نمونه گیری لوله استیل ۳۱۷برای خطوط حاوی آب دریا با قطر نامی ۱۵۰ و کوچکتر استاندارد ابعاد و ضخامت لوله استیل : ANSI B36.19

لوله داربستی
لوله داربستی داربست یک سازه فلزی تشکیل شده از لوله های داربستی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان ها و سازه ها بکار میرود. داربست های فلزی قالباً از لوله های ۶متری،۳متری ، قالب و بست تشکیل میشوند.ولی چون ساختمانها در متراژهای مختلفی ساخته شده اند لوله هایی با متراژهای کوچکتر و بزرگتر نیز در نصب داربست کاربرد دارند. داربست ها اغلب که از لوله های فلزی تشکیل می‌شوند که به عنوان تکیه‌گاه برای بخشی از دیگر سازه‌ها هم استفاده می‌شوند. برای ساخت داربست ، لوله های فولادی بدون درز با قطر ۴۸ میلیمتر بیشترین کاربرد را دارد.

لوله آتشخوار
لوله آتشخوار لوله آلیاژی که قابلیت عبور مایع یا گاز در درجه حرارت و فشار بالا را دارد لوله آتشخوار نامیده میشود. درجه حرارت در لوله های آتشخوار ۴۵۰ درجه سانتی گراد و فشار مایع به ۳۲ اتمسفر برای لوله های با قطر ۶۴ میلیمتر به بالا و حداقل ۸۰ اتمسفر برای لوله های با قطر کمتر از آن می رسد. عملیات حرارتی جوشکاری بایستی در درجه حرارت ۵۲۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد و کمینه ۱۵ دقیقه صورت پذیرد. کاربرد لوله آتشخوار فولاد آتشخوار معمولا در صنایع گاز، نفت، شیمیایی و پتروشیمی استفاده می شود، مخصوصا برای ساخت دیگ بخار، مخزن فشار، مبدل های حرارتی، کوره ها، جدا کننده ها، مخزن راکتور هسته ای، مخزن گاز و نفت، ذخیره سازی نفت مایع، براکت هیدرولیکی و غیره کاربرد دارد. استانداردهای لوله آتشخوار از فولاد های آتشخوار ،فولاد 17Mn4 با استاندارد: DIN 17175 را می توان نام برد،ترکیب شیمیایی آن با ۱۷ تا ۲۰ صدم درصدکربن C و ۹۰ تا ۱۲۵ صدم درصد منگنز MN توان تحمل ۵۸۵ درجه سانتیگراد حرارت را دارد و میتواند در ضخامت تعریف شده تا ۲۰ بار فشار را متحمل شده و مانع خروج فشار متراکم شده میگردد.

 


کولر صنعتی 4000با پدسلولزی
کولرصنعتی 4000با پد سلولزی وسیستم سرمایش تبخیریی یکی از بهترین وپرطرفدارترین محصولات سرمایشی واز  پرفروش ترین محصولات تابستان می باشد.کولر صنعتی یکی از روش های موثر برای  خنک سازی محیط های بزرگ است.
                                      کاربرد واماکن قابل استفاده کولرهای صنعتی
سوله ها وسالنهای صنعتی
سوله ها وسالنهای ورزشی
تالارهای بزرگ
مساجد
گلخانه ها
مجتمع های تجاری
                                          مزایای کولرهای صنعتی
کم صدا نسبت به قدرت کولر آبی وکولرهای صنعتی خنک کننده مشابه
مصرف برق بسیار کم تقریبا معادل یک چهارم کولرهای صنعتی آبی مشابه (به میزان حداکثر4.5آمپر)
جنس ورق از نوع گالوانیزه
پوشش رنگ از نوع الکترواستاتیک
دارابودن 2سال گارانتی و5 سال خدمات پس از فروش
نوع انتقال قدرت کوبله مستقیم با فن آکسیال می باشد.
استفاده کردن از پد سلولزی دراین وسیله به جای  پوشال کولر جهت برودت هرچه بیشتر هوامفید واقع میشود که خود باعث سه مزیت بسیار مهم درآن می گردد.
الف)داشتن سطح تبخیر حداقل 4تا5برابر  پوشالهای کولر به علت داشتن سطح ناصاف ومواج جهت خنکی وبرودت زیاد.
ب)دارای 5 برابر دوام بیشترنسبت به پوشال ها یعنی اگر عمر مفید یک پوشال کولر1سال محاسبه شود عمرمفید پدسلولزی 5 سال تخمین زده می شود.
ج)پوشالهای کولر بعد از مدتی به علت آهک موجود درآب وگرد وغبار موجود درهوا اشباع شده وکارایی خود را ازدست می دهند وخنکی لازم ررا ندارند وبه ناچار تعویض می شوند ولی پدهای سلولزی با گذشت مدت زمانی ازاستفاده وایجاد لایه آهک وگرد وغبار روی سطح آنها به  علت ایجاد سطح تبخیر بیشتر بازده وراندمان بیشتری خواهند داشت.
امکان استفاده از مواد خاص در مخزن آب کولرها ازقبیل (مواد ضد عفونی،مواد خوشبو کننده،وحتی مواد برای سمپاشی گیاهان در گلخانه وجود دارد.
جابجایی پر قدرت  متر برثانیه (که باعث میشود جریان هوا به هیچ وجه آزار دهنده نباشد،حتی زمانی که بسیار به پروانه کولر نزدیک باشد.
قابلیت اتوماسیون
امکان ایجاد قابلیت های اضافه برروی کولر آبی خنک کننده به درخواست مشتری وجود دارد
الف)دستگاه تنظیم درجه دمای خاص مورد نیاز (ترموستات)
ب)نصب دستگاه اینورتر جهت کنترل دور الکترو موتور (ورودی تکفاز به سه فاز وسه فاز به سه فاز
ج)نصب چرخ جهت جابجایی آسان
د)نصب توری بر روی پد های سسلولزی جهت امنیت ودوام بیشتر پدها
دارای(رطوبت ساز با نزل های ژاپنی جهت پایین ترآوردن دما در گلخانه ها وتامین سرمایش مورد نیاز


حمام گله داری

این کلمه اولین بار درسال 1370 در سازمان میراث فرهنگی،صنایع گردشگری مورد توجه قرارگرفت.

درواقع می توان گفت این کلمه درواقع یک اثر تاریخی وبسیار قدیمی و دیدنی می باشد در بخش مرکزی شهر بندر عباس در استان هرمزگان درجنوب ایران واقع شده است.

محل اصلی این بنای تاریخی که امروزه به موزه مردم شناسی دراستان هرمزگان تبدیل شده ومورد توجه گردشگران وبازید کنندگان قرار گرفته در یکی ازقلعه هایی قدیمی مرسوم به قلعه شاهی (اوزی ها)قراردارد.

علت اینکه این حمام قدیمی که قبلا مورد ستفاده قرار میگرفت تبدیل به موزه وآثارملی وتاریخی به ثبت رسیده این بوده که تا قبل از انکه محله ها منازل به سیستم لوله کشی مجهز شود مورد استفاده بوده.

یکی از اشتباهاتی که درمورد این اثر تاریخی بوجود آمده این است که به عنوان تنها اثر تاریخی بندر عباس از آن یاد شده است در صورتیکه این اثر بعد از حمام گپ دومین اثر تاریخی استان هرمزگان میباشد.تا فبل از اینکه درسال1374درزمره اثارتارخی قرار بگیرد در دست مستاجان وکسانی بود که ازز آن استفاده تجاری میکردند وبیشتر به یک انبار متروکه جهت کارهای تجاری تبدیل شده بود اما بعد از ثبت و یک دره مرمت بسیار مورد توجه گردشگرا وبازدید کنندگان قرار گرفت به صورتیکه درب ورودی ان در روزهای زوج ودر ساعاتی مشخص برای بازدید کنندگان باز است. 

 

پیشینه تاریخی

درمورد پیشینه تاریخی این اثر تاریخی ای سوال مطرح است که:علت این  نام گذاری چیست؟ایا این محله مربوط به دوره خاصی از تاریخ میباشد؟ ایا به دلیل اینکه ی محله قدیمی در قلعه ایی بوده مربوط به شخص یا اشخاص خاص می باشد؟

در خصوص پاسخ به سوال اول :این بنای تاریخی مربوط دوره قاجاریه واواخر قرن 13ه.ق می باشد

این محل که بعدها به یک اثر تریخی تبدیل شده در اصل مربوط به زنده یاد شیخ احمد گله داری یکی از تاجرین وخیرین ان زمان میباشد که این محل را به عنوان استفاده برای خدمات اجتماعی مردم تاسیس کرده است .از مزایای این محل (حمام)این است که در دونوببت زنانه ومردانه بوده است که زنان با تشریفات خاص از تا بعد از ظهر خود ررا در ان سپری میکردند.ازمزایای دیراین حمام دووجهی بودن ادارره آن می باشد به این صورت که آن قسمت ازآن که مربوط به مسجد می باشد ولیت آن توسط اوقاف اداره میشود که وقف نامه دارند.وان قسمت که جبنه تاریخی ومیراثی دارد توسط اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری اداره میشود.

 

درخصوص استفاده ازمصاللح ساخت برای حمام چون دراین ناحیه رطوبت درسطح بالایی قراردارد ازمصالحی مثل:سنگهای دریایی،اسفنجی،ساروج،گچ دستکوب استفاده میشود.علت استفاده از این نوع مصالح بخصوص سنگها به دلیل رطوبت وجزب بالایی که دارند می باشد.

تنها عامل تخریب این بنای طبیعی رطوبت بسیار بالایی که دراین ناحیه وجود دارد می باشد.

نکته جالب توجه این که برای  استفاده از کف حمام اجر میباشد که بصورت فرش ان را تزیین کرده اند.

ازلحاظ معماری نیز این حمام هم مانند سایر حمام هایی که در مناطق کویری ورطوبتی ساخته میشود میباشدکه شامل گرمخانه.خزینه و...است.

یکی از جاذبه های حمام این است که ورودی ان ییک راهروی هشتی وجود داردکه تنظیم کننده دما ورطوبت فضای داخلی است.

فضای بینه ان که در اطراف ان سکوی نشیمن ورختکن وجود دارد به صورت هشت گوشه می باشد.درمحلی که حوضچه  هشت ضلعی قراردارد وهوای آن بباید سرد وخشک باشد چون مستقیمابافضای بیرون در ارتباط است  در وسط سالن قراردارد.

سوخت این حمام ازطریق انبار سوخت .آتشدان. دیگ می باشد

 

دانش آموزان از دوران ابتدایی و اغاز کلاس اول شروع به یادگیری مفاهیم گوناگون درسی میکنند. مهارت خواندن و نوشتن را می آموزند اما از آنجاییکه سیستم آموزش و پرورش، اساسا نمیتواند یک دانش آموز را از تمامی جوانت درسی حمایت کند، دانش آموز ممکن است در مواجه با مباحث چالش انگیز دچار ضعف پایه ای شود و هرچه بزرگتر میشود و به مقاطع بالاتر میرود این شکاف بزرگتر میشود.

تدریس خصوصی

برخی مزایای تدریس خصوصی در منزل:

یادگیری تک به تک
کلاس های پرجمعیت مدرسه یکی دیگر از دلایل ضعف پایه ای دانش آموزان است. در یک کلاس پرجمیعت معلم از توضیح مطالب مناسب با فهم هر دانش آموز ناتوان است و قادر نیست تمام سوالات دانش آموزان از مباحث درسی را پاسخ بدهد. همچنین یک دانش آموز ممکن است از طرح سوال اضافه خجالت بکشد چرا که میداند زمان کلاس متعلق به تمام دانش آموزان است. بنابراین ممکن است با حجم زیادی از مطالب مبهم رو به رو شود که شاید فرصت رفع اشکال آنها را از معلم خود پیدا نمیکند.

تدریس خصوصی در منزل اعتماد به نفس ایجاد میکند
دانش آموزان مشتاقند در محیط خانه از والدین خود سوالاتشان را بپرسند و در بسیاری از مواقع، پدرها و مادرها به دلیل زمان کم و درگیری های خارج از خانه فرصت پاسخگویی به سوالات فرزندانشان را ندارند. از طرفی ممکن است والدین نتوانند به خوبی و اصولی فرزندشان را در مبحث مورد نظر راهنمایی کنند. یک معلم خصوصی خوب با تدریس خصوصی در منزل، میتواند برای یادگیری فرزند شما زمان کافی بگذارد و با ایجاد فضای مناسب میتواند جهت یادگیری عمیق تر دانش آموز به پرسش و پاسخ بپردازند. تدریس خصوصی در منزل میتواند علاوه بر تقویت یادگیری دانش آموز اعماد به نفس و عزت نفس وی را در مدرسه افزایش دهد.

جا به جایی میتواند تمرکز دانش آموز را مختل کند
گاهی اوقات موقعیتی پیش می آید و والدین مجبور به تغییر مکان مدرسه فرزندانشان میشود. در برخی موارد دانش آموز به دلیل تغییر محل مدرسه اش و ورود به محیط جدید ممکن است موجب اضطراب شود. این استرس ممکن است باعث افت تحصیلی دانش آموز شود. استفاده از تدریس خصوصی در منزل میتواند یک راه حل مناسب و اثر بخش برای تقویت درسی دانش آموز و کاهش اضطراب وی باشد.

موفقیت در کلاس های خصوصی ممکن است با موفقیت در کلاس های عمومی کمی متفاوت باشد. در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که در کلاس های خصوصی به  دردتان میخورد.

۱. مسایل فرهنگی تاثیرگذار روی شاگردتان را بدانید.
وقتی فقط و فقط یک شاگرد در جلسه کلاس حضور دارد، حتماً که مسایل فرهنگی برجسته تر میشوند. اگر چیزی بگویید یا کاری بکنید که در فرهنگ شاگردانتان توهین آمیز تلقی میشود، وقتی شاگردان زیادی در کلاس هستند متوجه میشوند که مساله شخصی نیست و یک اختلاف فرهنگی است ولی وقتی فقط یک نفر شاگرد دارید اوضاع فرق میکند. برای پرهیز از اشتباهات فرهنگی، بعد از آشنایی با شاگردتان کمی در مورد پیشزمینه اجتماعی و توقعات فرهنگی آن قبیل افراد از شخص معلم تحقیق کنید. باید در مورد تماس چشمی، زبان بدن، فضای شخصی (اینکه هنگام صحبت با کسی تا چه میزان اجازه نزدیک شدن به بدنش را داریم) و نقشهای جنسیتی توجه ویژه ای داشته باشید. با دانستن این موارد خواهید فهمید چه حرکاتی ممکن است باعث سوتفاهم های فرهنگی بین شما و شاگردتان شود و میتوانید تمهیدات خاصی برای اجتناب از آنها بیاندیشید.
۲. از اهداف شاگردتان آگاه باشید.
وقتی شاگردتان پول زیادی برای کلاس خصوصی میپردازد، غالباً انتظارات بیشتری نیز از شما خواهد داشت. در شروع کار زمانی را به ارزیابی نیازهای ذهنی شاگرد (چیزهایی که فکر میکند لازم دارد) و نیازهای واقعی (چیزهایی که پس از ارزیابی درمیابید واقعاً نیاز به دانستنشان دارد) او اختصاص دهید. شاگردتان چه چیزی میخواهد یاد بگیرد؟ پس از اتمام کلاسها چه استفاده ای از زبان انگلیسی خواهد کرد؟ دانستن اینکه شاگردتان میخواهد چه چیزی یاد بگیرد، به شما کمک میکند که او را راضی نگه دارید. ولی همچنان باید آنچه واقعاً شاگردتان باید بداند را هم تدریس کنید. مثلاً آیا قسمت خاصی از گرامر زبان هست که شاگردتان در آن ضعیف باشد؟ چه خودش قبول داشته باشد چه نه، آیا نیازی به تمرینات تلفظ دارد یا نه؟ بعد از اینکه نیازهای ذهنی و نیازهای واقعی شاگرد را شناختید، باید با دقت در حد واسط تدریس نیازهای واقعی و برآورده کردن نیازهای ذهنی شاگرد جلسات را مدیریت کنید.
۳. شخصی رفتار کنید.
اگر به تدریس در کلاسهای معمول چند نفره عادت کرده اید، احتمالاً در شروع هر جلسه کلاس خصوصی وسوسه میشوید که دوباره به قالب همیشگی برگردید. ولی در تدریس خصوصی باید شروع جلسه و درس کمی شخصی تر باشد. در آغاز جلسه کمی وقت را صرف برقراری رابطه و نزدیک شدن به شاگردتان کنید. سوالاتی مودبانه پرسیده و کمی گپ بزنید. ایجاد این فضا و برقراری این روابط برای موفقیت در تدریس خصوصی بسیار اهمیت دارد. همچنین برای آماده شدن او به یادگیری هم بسیار خوب است. اصلاً فکر نکنید که صرف وقت برای معاشرت در شروع کلاس بیهوده است. درواقع شاگردتان پرسیدن سوالات مودبانه، مهارتهای مکالمه، گوش دادن و تلفظ را حین صحبت با شما یاد گرفته و تمرین میکند.
۴. کلاس و درسهایتان را کاربردی سازید.
احتمالاً تا بحال دریافته اید که وارد کردن مسایل زندگی روزمره در محتوای دروس چقدر مهم است. نوشته ها و فیلمهایی که برای انگلیسی زبانان بومی خلق شده اند، برای شاگردانی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم (ESL) میاموزند چالشی متفاوت را ایجاد میکنند. البته تنها راه کاربردی کردن درس و کلاس وارد کردن مسایل مربوط به زندگی روزمره نیست. تا میتوانید از متون و منابع و مثالهایی استفاده کنید که شاگردتان بعد از اتمام دوره با آنها برخورد خواهد داشت. مثلاً یادداشت های تجاری یا متون آکادمیک. وقتی تمرینی به شاگردتان میدهید سعی کنید در همان راستایی باشد که او در آینده از زبان انگلیسی استفاده خواهد کرد. در حد امکان اهداف نهایی شاگردتان از زبان آموزی را وارد منابع درسی وتکالیفش کنید. با انجام اینکار او را در استفاه آتی اش از زبان انگلیسی یک گام به پیش میاندازید.
۵. زبان آموز را بیکار نگذارید.

مرور تکالیف زبان آموز در کلاس خصوصی شاید به نظر مهم و باارزش نیاید اما با اینکه کارهای مهمتر و جذابتری برای انجام دادن هست هنوز هم بررسی توانایی های شاگرد در مورد مطالب جلسه قبل حائز اهمیت است. شما به عنوان مدرس باید بدانید که شاگردتان چه چیزهایی را آموخته و چه چیزهایی را متوجه نشده است تا بتوانید مطالب مناسب این جلسه را تدریس کنید. پس بجای اینکه شاگردتان ساکت و بیکار بنشینید تا شما تکالیفش را اصلاح کنید، چندکارگی پیشه کنید. یعنی مثلاً تکلیف جداگانه ای را حاضر داشته باشید و اول کلاس که شما مشغول اصلاح تکالیف جلسه قبل هستید، او نیز بر روی آن تمرین یا امتحان کار کند. اینگونه آغاز کردن کلاس مزایای بسیاری دارد. اول اینکه هنگام اصلاح تکالیف جلسه قبل، عذاب وجدان اینرا نخواهید داشت که وقت کلاس را هدر میدهید. دوم اینکه چون شاگردتان وقت خالی و بیهوده ای حین جلسه ندارد، حس نخواهد کرد که نسبت به پولی که پرداخت کرده است توجه و دقت لازم را از سمت شما دریافت نمیکند. سوم اینکه برای آماده کردن ذهن شاگرد برای یادگیری درس این جلسه هم روش خوبیست. برای تکلیف جداگانه اول کلاس گزینه های زیادی در اختیار دارید. از مطالب جلسات قبل امتحان بگیرید، در مورد مهارتی که امروز میخواهید تدریس کنید او را بسنجید، تمرین درک مطلب بدهید، تکلیف شنیداری بدهید یا تمرینات گرامری بدهید تا ذهنش درگیر موضوع درس امروزتان شود. انجام هر کدام از این موارد در شروع جلسه مفید واقع خواهد شد.

اینم دومورد دندانپزشکی کودک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود این است که کودک به تنهایی به اتاق معاینه برود. البته اگر محیط اتاق مانند کلینیک تخصصی دیبا برای استقبال از کودکان آماده شده باشد، آنها بدون ترس و بی حضور پدر و مادر خود روی یونیت دندانپزشکی خواهند نشست و دندانپزشک در آرامش و بدون استرس کارش را انجام خواهد داد. بهتر است پاسخ سؤال‌های کودکان را نیز به دندانپزشک واگذار کنید تا به این ترتیب ارتباط خوبی هم بین آنها برقرار شود.

انتخاب دندانپزشک متخصص کودکان بهترین راه حل مقابله با ترس آنها

متخصصانی که برای معاینه کودکان آموزش دیده‌اند، به راحتی با کودکان ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند آنها را کمک کنند که بر ترسشان غلبه کنند. دندانپزشک کودکان صبر و حوصله زیادی برای سر و کله زدن با بچه‌ها دارد و به خوبی می‌تواند زمان کار کردن روی دندان‌ها و معاینه آنها را برای خود ایجاد کند.

البته این متخصصان با استفاده از ترفندهایی مانند صدا کردن نام کودک به همان ترتیب که والدین او را صدا می‌زنند و همچنین پوشیدن لباس‌های رنگی که برای کودکان جذابیت داشته باشد به جای لباس سفید، در کار خود پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

مهم‌ترین ویژگی دندانپزشکان متخصص کودکان این است که به کودکان و کار با آنها و معالجه آنها علاقه مند هستند و این علاقه به طور قطع موجب جذب کودکان به ایشان و محیطشان خواهد شد.

دندانپزشکی کودکان و ویژگی های آن را بشناسید
دندانپزشکی کودکان شاخه ای از دندانپزشکی است که مخصوص کودکان می باشد. این شاخه برای اولین بار به وسیله انجمن دندانپزشکی آمریکا شروع به کار کرد. از آنجایی که آسیب های بیماری دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی شروع می شود. جلوگیری و درمان این آسیب ها در این دوران اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل دندانپزشکی کودکان می تواند نه تنها سبب بالا بردن سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در بهداشت دهان و دندان شود، بلکه قادر است از بروز بسیاری از ناهنجاری های موجود در دهان و دندان جلوگیری کند.

جالب است بدانید برخی از دندانپزشک ها بر روی درمان کودکان فلج مغزی، عقب افتاده ذهنی و یا اوتیسم کار می کنند. تفاوتی که دندانپزشکی کودکان ، با سایر شاخه های دندانپزشکی دارد، نحوه برخورد با کودکان است.

 

 مهمترین ویژگی های دندانپزشکی کودکان بپردازیم:

آموزش بهداشت دهان و دندان در دندانپزشکی کودکان
پوسیدگی دندان و همچنین عدم رعایت بهداشت در کودکان سبب پایین آمدن عملکرد درسی آنها در مدرسه و ایجاد روابط ضعیف اجتماعی می گردد. دندانپزشکی کودکان با داشتن محیطی خوشایند کودکان و نوجوانان، علاوه بر کاهش استرس آنها در مراجعه به دندانپزشکی کودکان ، با ارائه آموزش های مناسب سنین کودک و نوجوان می تواند تاثیر بسیار زیادی را در افزایش سطح آگاهی فرزندان و جلوگیری از بروز انواع بیماری های دهان و دندان بگذارد.

دندانپزشکی کودکان و ویژگی های آن را بشناسید

ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان
دندان های شیری در سنین کودکی و نوجوانی اهمیت فراوانی دارند که علت آن مربوط به جویدن درست خوراکی ها توسط کودک است. این امر، نه تنها به سلامت تغذیه کودکان کمک می کند، بلکه سبب درست حرف زدن و تلفظ صحیح حروف توسط کودکان می گردد. کلیه خدمات درمانی مانند ترمیم دندان های شیری، عصب کشی دندان های شیری، روکش دندان های شیری، فلوراید تراپی و خدمات مرتبط با دندان های دائمی توسط دندانپزشکی کودکان ارائه می گردد.

بیهوشی عمومی در دندانپزشکی کودکان 
یکی از علت هایی که سبب می شود تا کودکان از مراجعه به دندانپزشکی کودکان اجتناب کنند، ترس و داشتن اضطراب در مراجعه به دندانپزشکی کودکان می باشد. این ترس باعث می شود تا کودک به دلیل عدم مراجعه منظم دچار مشکلات و بیماری های دهان و دندان گردد. در دندانپزشکی کودکان معمولی، به دلیل عدم اطلاع از علم روانشناسی کودک، امکان فراهم کردن محیطی گرم و صمیمی برای فرزندان وجود ندارد. مراجعه کودک به دندانپزشک علاوه بر بر طرف کردن مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت توسط کودک، به فرزندتان این امکان را می دهد تا در محیطی شاد و صمیمی اقدام به برطرف کردن مشکلات دهان و دندان بپردازد.

امروزه برای کودکانی که دارای ترس و اضطراب مراجعه به دندانپزشکی کودکان هستند، برای افزایش دقت و کیفیت کار دندانپزشک، از بیهوشی عمومی در حین معاینات استفاده می گردد.

دندانپزشکی کودکان و ویژگی های آن را بشناسید

محیط دندانپزشکی کودکان
یک دندانپزشک متخصص شاخه دندانپزشکی کودکان علاوه بر علم دندانپزشکی دارای علم روانشناسی کودک نیز می باشد. معمولا فضای دندانپزشکی به گونه ای جذاب طراحی شده تا کودک در هنگام ورود علاوه بر عدم داشتن ترس و اضطراب، بتواند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کند و از حضور در مطب دندانپزشکی احساس آرامش و امنیت نماید.

ویژگی های متخصصین دندانپزشکی کودکان
متخصص دندانپزشکی کودکان باید به روانشناسی کودک و نحوه برخورد با کودکان مسلط باشد و بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن اعتماد بیمار را جلب کند.
با والدین بیمار تعامل مناسب برقرار کرده و بابت احمال در پروسه درمان، بدگویی و سرزنش نکند.
از آنجایی که صبر کودک بسیار محدود است، متخصص دندانپزشک باید وقت شناس باشد و بیمار خود را به مدت زمان طولانی در اتاق انتظار معطل نکند.
به هنگام معاینه دقت و تمرکز بالایی با توجه به کوچک بودن فک، دندان و جثه بیمار داشته باشد.
به هنگام درمان از صحبت کردن درباره مواردی که مناسب سن کودک نیست بپرهیزد.
به نوجوانان همانند بزرگسالان احترام و توجه زیادی داشته باشد.

تفاوت های کلیدی بین ارتودنسی[۱] بزرگسالان و کودکان
با پیشرفت ارتودنسی در سالیان اخیر، بزرگسالان بیش از پیش درجستجوی درمان ناهنجاری های دندانی برآمده اند که از کودکی درگیر هستند. تفاوت­های قابل ­توجهی بین ارتودنسی بزرگسالان و کودکان و نوجوانان وجود دارند، این­درحالی ­است که آگاهی از این تفاوت ها در پیگیری درمان ارزشمند است. تفاوت های کلیدی بین ارتودنسی بزرگسالان و بیماران کم سن تر وجوددارند.

ملاحظات مربوط به سن

بیماران بزرگسال غالباً با شرایطی درگیر هستند که بیماران جوانتر با آن مواجه نیستند همچون استخوان بندی ناکافی بین ریشه ها بمنظور تامین کافی خون، عفونت های خفیف ژنژیویت و ضایعات استخوانی حاشیه ای. استخوان ها هم سخت تر هستند و بیش ازاین رشد نمی کنند و همترازی بافت با موقعیت های جدید دندان به سبب گذشت زمان غالباً زمان بیشتری طول می کشد. اینها عوامل زیست مکانیکی شناخته شده ای هستند که همترازی دندان در بزرگسالان را با فرایند پیچیده تری نسبت به بیماران انجام می دهند.

نگرانی های اصلاح بایت

از عمده دلایلی که بیماران به درمان ارتودنسی نیازدارند، اصلاح ناهنجاری دندانی[۲] یا بایت نادرست است. در بیمار بزرگسال با دندان­گرازی عمیق[۳]، برطبق ارتودنسی Kokich، غالباً فضای کافی در دهان برای حرکت دندان به عقب بدون کشیدن یک دندان یا بیشتر وجودندارد. برخی دندان ها تا بزرگسالی پوسیده می شوند و دندان گزاری  بدترمی شود.در ارتودنسی به این مشکلات با عنوان perio-restorative  (پریو- رستوریشن) اشاره می شود و مشخصاً روی ساخت فانکشنال بایت بیمار بجای درست کردن آن تمرکزمی کند.

مسائل کشیدن دندان

بسیاری از بزرگسالان یک یا چند دندان کشیده از گذشته دارند و این امر می تواند برای ارتودنتیست مشکل ساز شود. محل های کشیدگی قدیمی، مکان های مناسبی برای حرکت دندان نیستند، مگراینکه با افزودن بخش هایی از استخوان پروتزی به سطح ترمیم شوند. بستن شکاف های بین دندان بسبب کشیدگی- و بسته نگهداشتن آنها- مشکل است، زیرا استخوان  بزرگسالان بهمان شیوه ی استخوان درحال رشد، به فشار پاسخ نمی دهد.

جایگذاری دستگاه ها

بسیاری از دستگاه های ارتودنسی، بالاخص برای گزینه های کمتر نمایان همچون براکت های لینگوال، با کمک سیمان دندانی به دندان وصل­می­شوند. حفظ بهداشت دهان  برای کمک به پیشگیری از کلسیم گیری درطی فرایند بسیار اهمیت دارد.

آسیب پذیری ها

ریسک تحلیل ریشه­ی بیماران بزرگسال در ارتودنسی نسبت به کودکان بالاتر است. این وضعیت وقتی رخ می دهد که بدن شما ریشه ی دندان را بازجذب می کند و دندان بدون تکیه گاه را بجای می گذارد. عواملی که در این پدیده نقش دارند عبارتنداز سابقه ی خانوادگی، عادات گفتاری و نوع ریشه هایی که دارید.

اگر مستعد تحلیل ریشه هستید و درمان سبب سایش می شود و ریشه ها را درگیرمی کند، دندان براحتی سست می شود و باگذشت زمان می افتد. ارتودنتیست با معاینه ی دندان می تواند علائم تحلیل را مشاهده کند. اما اگر بموقع انجام نشود، تدریجاً غیرقابل درمان می شود.

ریسک اختلال مفصل فکی گیجگاهی (TMD) بیماران بزرگسال بیشتر است و علائم می توانند درطی درمان ارتودنسی متداول توسعه یابند. ارزیابی دقیق ریسک TMD قبل از توصیه ی درمان برای ارتودنتیست اهمیت دارد.

عوامل فیزیولوژی

برخی عوامل اجتماعی فیزیولوژی، تمایل بزرگسالان را به درمان متاثرمی کنند. این عوامل سطوح بالاتری را دربرمی گیرند:

انتظارات درمانی

نگرانی برای ظاهر

ناراحتی از سایش دستگاه ها

تمایل به همکاری با دستورالعمل های ارتودنسی

بدیهی است که بیماران بزرگسال خواهان بهترین نتایج در کوتاهترین زمان و با کمترین سطح ناراحتی هستند. آنها همچنین می خواهند در مورد کاری که ارتودنتیست انجام می دهد بیشتر بدانند و اطلاعات را با تفکیک هزینه ی هر بخش از درمان جستجومی کنند.

تمرکز برخی روش ها که بیش از ۵۰ درصد درمان بزرگسالان را شامل می شوند، روی ویژگی های ارتودنسی بزرگسال است. اگر برخی درمان های اصلاحی را درنظردارید، به موضوعاتی بپردازید که به آنها تمایل دارید.

: دندان آراییOrthodontics [1]

[۲] malocclusion

: دندان گرازی، پیش دندانی overbite [3]



کد امنیتی را وارد نمایید.


702